Thursday, August 23, 2012

Raya 2012

Good morning! Hehe saje wish. Sekarang pukul 11.10 AM dan aku still tak mandi. Ak ella, kt kampung.. Standard la mandi lambat. Second raya aku mandi pkl 2 petang. Apa kau, aku keluar dari toilet tgk sedara mara aku yg stay jauh and aku tak pernah jmpe datang. Nasib baik tak berkemban doe.

Actually, klau nak pegi toilet kene lalu kt ruang tamu bru sampai toilet. Then diorang ddk kt ruang tamu. Hahaha. Untung takde lelaki time tu. Kalau tak, terjojol biji mata -.- serious malu gila, then makcik aku sebok ikut aku mandi lmbt. Nah kau, aku tgh mandi pegi ketuk nya pintu bilik air. K sambung balik. Tadi ada tebuan lalu. Pukimak tadi tebuan, ni ramarama pulak (time aku type 'tebuan' tu tibatiba je ramarama tu dtg). Terkejut aku.. Failed betul. Rugi tak rakam muka aku time terkejut tadi -.- HAHAHA! Kbai..

Tu je la kot. Oh ye, abang aku annoying gila weh. Dia beli mercun buta2 untuk dia main sorang2. Kejam gila. Aku menangis tak dapat main, dia buat bodo je main mercun tu. Sakai laut betul (!) tau la banyak duit kan, dia bekerja. Aku ni menumpang mak ayah je. Tgk nnt aku dh kaya jangan time tu bru nk mengaku aku adk eh *bongkak gila* haha..

Malam raya pertama kan, sedang asyik mencari line di atas motor double R (RR) abang aku. Aku berdiri mencari coverage (line maxis). Kemudian hampa sbb tak dpt line :( lalu aku ddk semula sambil buat duck face kt side mirror abg aku. Tibatiba aku teringat kat arwah suhaizat a.k.a wiwie :') lalu aku sedekah kan al-fatihah. Kesian family wiwie dan ex aku si bird. Sebab entahh? *angkat bahu* lepas tu teringat kat arwah nenek aku, arwah yasmin :') tibatiba ada angin bertiup kat aku.. Meremang bulu roma. Aku toleh blakang skali gelap je kt hutan sblh rumah atok ni.. Wuuu.. Aku pun slow2 memakai selipar fipper wane klabu oren aku tu.. Pandang side mirror again, betulkan rambut. Pandang kanan, zupp terus aku lari masuk rumah. Abang aku pandang pelik je kt aku :S

Then semalam, malam raya ke-3. Abang aku main meriam buluh. Pungpang2. Sekali adk aku lari cm bangang sambil jerit SHA!!!!! SHAA!!!! Aku pun "kau pehal sakai?" "aku nmpk babi hutan tadi!" *mata adk aku terbeliak* "oh yeke? Besar x?" "besar gila!! Ade 4 ekor!" "emm tu maknanya die cari kau latu. Kau kn kwn dgn diorg" "babi la shasha ni" *gelaksetan* hahaha.. Comel muke adk aku time tu *baldi please..

Aku memang selalu gaduh dgn adk aku. Bila die nak pinjam kasut bola aku yg cute warne kelabu oren tu.. Aku selalu ckp ah tak boleh.. Padahal aku tak kesah pon. Sbb gne pun skali je -.- hahahaha. Tp hari tu die gne tanpa kebenaran. Sedap la dpt pelempang free.. Nangis2.. Kejap, ni tajuk psl 'Raya' aku cerita pasal kasut bola pehal (?) haha sakai sakai

Mama kata nak pegi beraya petang ni, 4 ari kt rumah ni. Memang aku cekik sorang2 dlm ruma ni. Bosan gila. 3 hari raya, mmbe aku pegi beraya. Aku ni, dok menghadap ipad main game zomba.. Tembak byk2 dkt duit beli senapang baru, tp duit aku asyik abis sbb terbunuh orang. Dh bye. Cite lain dh ni.

Nk tau 1 bnde? Aku tadi makan biskut cecah air teh. Pak long aku tanya "oi da gosok gigi?" "dahdah!" padahal aku tak gosok, terus makang.. Lapar malam semalam makan zomba je smpai pkl 12. Then mengendap babi hutan dgn harapan babi hutan tu lalu kt tmpt yg adk aku kata nmpk kwn dia tu.. Jahat aku -.- takpe lah aku mmg camtu.. Kbai.. Assalamualaikum